PISANJE

Šta treba da poseduje jedan dobar content writer?

content writer
Posted by Ana Plavšić

Zašto je content writing postalo popularno zanimanje? Može li baš svako da bude content writer ili pak postoje veštine koje treba da savlada?

Zar vam se ne čini kao da je pisanje posao iz snova?

Sedite na omiljenoj plaži ili se nalazite u svom dvorištu i pišete bez prestanka. Ili ste možda na putu oko sveta, savršen scenario, i pišete. Nemate radno vreme, svoju kancelaraiju birate sami, na pauzi ste kada i koliko vi želite!!

Čini se da ovaj posao može da se radi sa bilo koje tačke na ovom svetu.

Zaista jeste tako, i zato je privlačan posao, ali da li je za svakoga?

Kada sam pisala o kreativnom pisanju, tu sam objasnila da se ne može svako pisanje nazvati kreativno pisanje. 

Pa smo tako došli i do još nekih vrsta pisanja, kao što su content writing, ali i copywriting-a(o tome ću u nekom narednom tekstu).

S tim u vezi, pisanje se može podeliti na :

  • kreativno, lepo pisanje
  • prodajno pisanje
  • pisanje sadržaja, tj.content writing.

Za sve one koji žele da se oprobaju u ovom poslu, evo i kratkog vodiča kako postati dobar content writer i koje veštine treba da ima!!

Ko je zapravo content writer?

Content writer je neko ko se specijalizirao za izradu relevantnog, zanimljivog pisanog sadržaja za web stranice. 

Hajde da krenem odmah sa primerom: imate firmu i prodajete igračke za decu.

Super, znate ko je vaša ciljna grupa, napravili ste istraživanje i imate sve relevantne činjenice za svoj biznis, ali…nešto se dešava…i to neočekivano…a mislili ste sve će biti drugačije..vrhunske fotografije, ali nema kupovine.

Da li imate dobre opise proizvoda, da li imate kategoriju blog na stranici? Postoji li bilo kakav sadržaj, osim kategorija O NAMA?

Web stranica vaše firme zahteva dobro napisan, informativan i uopšteno visokokvalitetan sadržaj kako bi se publika na što bolji način informisala o vašim proizvodima.

Na prvom mestu, dobar content writer treba da napiše takav sadržaj koji će na prvom mestu uključiti prave ključne reči, koje su usmerene na poboljšanje optimizacije.

Ali, ovde se ne bih bavila toliko time, jer ipak pišem o pisanju.

Kvalitet teksta ne sme da se žrtvuje zarad ključnih reči. Vaš zadatak je da na što bolji načan, tačan, pouzdan, informativan “približite” publici proizvode.

Content writing je područje koje je u poslednje vreme naglo naraslo i kao takvi content writer-i su vrlo traženi. 

Iz svega navedenog, postaje jasno zašto mnogi baš žele da se oprobaju u ovom poslu. Neki pokušaju, pa vide da to nije za njih, neki odustanu odmah u startu, a neki postani vrhunski content writer-i.

Pa da vidimo da li i vi možete biti dobar content writer i gde sve možete raditi?

content writer posao

Gde može raditi dobar content writer?

Toliko ima prostora za sve dobre pisce, a ovo su sama neke od mogućnosti gde i šta možete raditi:

  • Objave na blogu
  • Objave na društvenim mrežama
  • Video / audio sadržaj
  • E-mail marketing

Ako se pitate i dalje da li ste vi i dalje rođeni za ovaj posao, evo vam odgovora:

Dobar content writer treba da poseduje veštine pisanja za većinu navedenog ili za sve navedeno. 

Dobar pisac sadržaja dobro će razumeti svrhu određene vrste sadržaja kako bi proizveo visokokvalitetno delo.

Dakle, od vas se očekuje da budete i dobar psiholog i da na najbolji način razumete publiku kojoj se obraćate.

Prema vremenu, prosečni čitalac potroši samo 8 sekundi čitajući deo sadržaja, pa ga treba brzo angažovati.

Morate učiniti sve da potencijalnog kupca zadržite sve vreme na tekstu. I ono što je najvažnije, ukoliko je cilj teksta prodaja, da i čitalac postane kupac.

A šta je najveća greška koja može da se desi??

Sadržaj koji je dobro napisan i istražen, sa kreativnim stilom pisanja, “ne radi posao” ako se ne obraća ciljanoj publici.

Da biste to izbegli, u nastavku su veštine koje mora da poseduje dobar content writer. U tom slučaju, za vas nema zime. Drugi će se otimati oko vas!!

Ajde, ajde, pa zar to ne želite?

Hajde onda stvarno da vidimo koje veštine bi trebalo da poseduje svako onaj ko želi/može/misli/ da bude content writer.

Content writer mora da poseduje ove veštine!

Kao što i prodavac u radnji, mora posedovati određene veštine, direktor firme takođe, jasno je i da dobrog “pisca sadržaja”(ako ćemo tako prevesti) treba da krase, jasno definisane veštine.

Hajde da vidimo koje su!

1.Mora da istražuje i da se dobro pripremi 

Mora stolica dobro da se zagreje! Dobijete ponudu da napišete tekst od 1000 reči. Kažete “Ma super, brzo ću ja”. A istraživanje, a priprema, a konkurencija, a da bacite pogled na strane portale, kako su oni to uradili.

Ima li nešto što niko nije napisao pre vas, a važan je i koristan podatak?

Nekada priprema traje duže od samog pisanja teksta – ali to je ono što će razlikovati dobrog od manje dobrog content writer-a.

2.Mora da budete proofreader 

To znači da su gramatika i pravopis na prvom mestu!

Zamislite da neko stalno “ide” posle vas i svaki put ispravlja vaš tekst. Morate pružiti kvalitetan, tačan, jasan i gramatički ispravan sadržaj.

To vam je isto kao kada pozovete majstora da vam npr.okreči sobu. On uzme valjak, okreči sve, ali sve ivice i delove oko štekera ostavi.

Kada niste sigurni, podsetite se pravopisa i napišite gramatički ispravan tekst.

Gramatika srpskog jezika” Ivana Klajna je knjiga koja vam uvek može pomoći, a možete je naći i na internetu u PDF-u.

3.Content writer ipak mora da savlada različite stilove pisanja 

Razlog je taj što svaki oblik pisanja ima svoj stil.

Vesti su kratki i informativni sadržaj. Blogovanje je ljubazno, učtivo, a može biti i duhovito. Bilo koji oglas mora biti uverljiv i kratak.

Knjige su dugačke; imaju radnju i nude poentu/rešenje na kraju.

Dakle, svaka navedena kategorija je sadržaj, a svaki dobar pisac koji je savladao sve stilove, jasno da postaje vredniji i traženiji.

4.Uspešni content writer ne bira nasumično teme!

Čest je slučaj da content writer radi sam(idealan scenario kao što smo rekli da putujete svetom), ali svakako je prednost ukoliko radite u marketinškoj agenciji ili bilo kom timu.

Zašto?

Zato što čitav tim radi sa vama. Svi su uključeni u projekat i veće su šanse za dobre ideje. Pre svega morate da razumete publiku kojoj se obraćate.

Ovo je imperativ i odavde sve počinje!

Ako znate ko su vaši čitaoci, možete napisati ono što oni žele da pročitaju. Vi pišete za svoju publiku. Ne pišete za sebe, ni za svoju firmu, niti za brend!

Pogledajte konkurenciju!

Koji su uspešni sadržaji drugih iz vaše delatnosti?

Konkurentna revizija sadržaja daje vam mnoštvo informacija. Ne samo o onome što vaši konkurenti dele, već i o tome ko deli njihov sadržaj, bloguje o njemu, objavljuje ga na Twitteru i na drugom mestu.

Napišite dobar naslov!

Nakon što ste saznali ključne reči, pogledali konkurenciju, ne žurite, odaberite temu i kreirajte naslov koji će zanimati publiku. Naslov prisiljava ljude na čitanje. . . ili ne. To zavisi isključivo od vas! Hm, jel vam se čini da je puno odgovornosti na vama??

Najvažnije reči na vašem postu su naslov i meta opis! Baš kao i na ovom tekstu, koji upravo čitate!!

content writing

5.Originalno pisanje

Ovde vam je sve jasno – to je vaša reputacija. Svaki tekst sa potpisanim vašim imenom treba da bude originalan. To vam sada zvuči kao nemoguće, ukoliko ste svesni da postoji na desetine sadržaja na istu temu.

Ali lakše je nego što vam se čini sada.

Svaki nadareni pisac može temi doneti jedinstveni glas, drugačiju perspektivu ili novo svetlo. 

Jednostavno rečeno pisano iz drugog ugla gledanja!!

Upravo po tome se i razlikuje dobar content writer, u odnosu na onog ko to nije.

Evo odmah primera iz života: dvoje ljudi piše o mobilnom telefonu. Model telefona imaju ispred sebe, jednom je sa lica, a drugom otpozadi. Jedan će napisati “vidim tipke, ekran”, a drugi” ja vidim masku, i dve kamere”.

Razumete?

Važan je ugao gledanja!!

Kopiran sadržaj je loš za SEO, loš za vaše poslodavce, a verujte mi da je najgori za vas.

Zaštitite svoj ugled i svoju karijeru uz mere predostrožnosti. Pre nego što predate svoj rad, proverite svoj tekst da li se neke reči/stavke podudaraju sa drugim tekstom, tj. da li je plagijat. 

Evo gde to možete i besplatno uraditi: smallseotools.com, plagiarismdetector.net, duplichecker.com itd

6.Uspešni content writer poznaje SEO, HTML, CSS i WordPress.

Uf, kako vam ovo zvuči sada?

Šta je ovo?

Ali, ne brinite, ne traži se od vas da budete programer, već vam je neophodna samo osnova. Hajde da se vratim na primer molera, koji sa već iskoristila!

Ako ne znate osnove, to vam je kao da se predstavljate da ste moler, ali ipak ne znate da pomešate farbu, vi samo znate da koristite štap za krečenje i da krečite!!

SEO znanje je važno, osnove WordPress, da znate da lepo formatirate tekst, ubacite slike itd..

Algoritmi neprestano se menjaju, a pisci i to moraju to da prate.

Jedno ostaje konstantno: uvek se traži visok kvalitet. Ako možete pisati dubok sadržaj iz jedinstvene perspektive, bićete traženi.

Ukoliko mislite da možete savladiti ove veštine, onda vam je jasno da je ovo posao za vas. Možda već posedujete ove veštine? Super.

Nađite priliku i pokažite svoje umeće. Ako vam je potrebna pomoć, možete mi pisati za dodatna pitanja.

S pravim skupom veština uspećete i otkriti da je ovo upravo za vas najbolji posao na svetu.

Pročitajte i moje tekstove:

Kako pisati blog – odlični saveti

Kako napisati knjigu – za sve one kojima je to želja

Vežbe za lepo pisanje – razvijte svoj dar i veštine pisanja

 

Leave A Comment

BlogAna

Ništa iza mene, sve je preda mnom, kao što je uvek na putu. (Džek Keruak)