PUTOVANJA

Kako smo jedno pivo i sangriju platili 53 eura?

barselona
Posted by BlogAna

Konačno, došao je i taj dan, kada smo sa prepunim koferima, euforično krenuli ka aerodromu. Let je bio udoban, a u Barseloni smo bili oko pet sati popodne.

Dok smo sačekali autobus koji vozi sa aerodroma do Placa de Catalunye, u hotelu smo bili oko pola sedam. Imali smo toliko vremena samo da se presvučemo i da odmah istrčimo na La Ramblu.

Prvo upoznavanje sa ovim gradom upravo je bilo na ovoj ulici. Ova ulica je jedna od najposećenjih ulica u ovom gradu i ponekad, najčešće uveče, zaista su velike gužve.

Krećemo, pa šta god da se desi 🙂

Nismo imali nikakav plan za to veče, već smo jednostavno hteli da što pre doživimo lepote ovog grada. Jedna od jako bitnih stvari za koje sam sam se dobro informisala pre samog odlaska jeste da se na ulicama Barselone nalazi najveći broj džeparoša i da treba da budemo jako oprezni.

Ubeđena sam da smo bili i više nego očigledno oprezni, držali smo torbe jako pripijane uz telo – msm da smo bili odličan mamac, ali smo dobro prošli.

Kako da nađete jeftin, a pristojan smeštaj u Barseloni?

BARSELONA

Međutim, ono što je zbunjujuće, upravo jeste izgled džeparoša.  Iznenadiće vas jako zgodni i lepo obučeni mladići, koji upravo svojim izgledom odvlače pažnju od svoje nazivamo profesije.

Drugo, starije gospođe, pa rekla bih čak i bake su takođe jako dobre i uigrane u ovom poslu.

Savet za vas bi bio da budete posebno oprezni na ulicama Barselone, u metrou i u velikoj gužvi. Jednom prilikom sam imala čak situaciju da vidim kako ovi iskusni džeparoši rade na delu – bilo je jako stresno i neprijatno.

Toliko su brzi i neprimetni, da ne uspete da odreagujete na vreme.

Ne baš prijatno iskustvo

Stajali smo na platou ispred Trijumfalne kapije u Barseloni (Memorijalni spomenik u centru gradu, koji je izgrađen kao velika kapija za sajam 1888.godine) kako bi napravili malu pauzu.

BARSELONA

Grupa od tri momka činila je ovu dobro pripremljenu ekipu. Jedan momak  nam je prišao i počeo da nas zapitkuje o nekim trivijalnim stvarima , što nam je odmah bilo sumnjivo.  Cilj mu je bio odvlačenje pažnje, jer je upravo iza nas sedeo zaljubljeni mladi par, sa rancem iza svojih leđa.

Dok je on nama odvlačio pažnju( da bi bili ledjima okrenuti ovom paru) druga dva momka su im prišla sa leđa i odneli ranac. Nestali su brzinom svetlosti.

Najgore od svega je upravo što može da se desi da vam sa novcem nestanu i pasoši.

Šta sve treba da posetite u Barseloni?

Elem, da se vratimo na naše prvo veče.

Prvo piće u Barseloni 🙂

Prošetali smo malo duž ulice i naravno, ono što je obavezno – slikali se sa uličnim izvođačima koji izvode svoje peformanse. U tom trenutku nastupala je jedna plesna grupa, koju je činila grupa muškaraca – te večeri oni su privukli najviše pažnje. Na kraju šetnje, odlučili da sednemo u jedan restoran/kafe.

Uf, kad se setim koliko nam je prijalo to pivo i ta sangrija. Sve vreme smo razgledali užurbane ljude i bili toliko srećni što ćemo narednih sedam dana provesti baš u Barseloni.

BARSELONA  BARSELONA

Pola sata bilo je dovoljno za naš odmor i povratak u hotel. Račun nas je iznadio – 53 eura. Uf..setite sa kako sam se pohvalila da sam za Barselonu bila 100% spremna.

Nigde nisam našla info da izbegavam kafiće na samoj La Rambli. Samo pet metara dalje, druga ulica ili bilo gde na drugom mestu u Barseloni ova dva pića biće vam naplaćena po realnoj ceni.

Inače, što se tiče cena, sve ostalo u Španiji veoma je pristupačno, cene nisu visoke, čak za neke stvari, iznenadiće se koliko su jeftinije nego u Beogradu.

Da vam ne pričam po buticima(posebno u radnjama njihovih poznatih marki Zara, Stradivarius itd) kako su cene pristupačne i šta sve možete kupiti za sebe. Ja sam se prijatno iznendaila, tako da je moj kofer nekim čudom otežao u povratku.

Ovo su dva najlepša parka Barselone!!

Dalje, što se tiče cena ulaznica za muzeje i ostalih atrakcija u gradu, računajte da je prosek 20 eura. Restorani su malo skuplji, ali i ovde primenite pravilo koje sam ispričala za kafić na La Rambli.

Trudite se da nađete neki dobar restoran u nekoj skrivenoj uličici, koja se ne nalazi u samom centru grada.

I za kraj ovog drugog dela o Barseloni, savet je da se ne opterećujete džeparcem – računajte da su cene identične kao i u Beogradu.