Otkrijte taktike promocije knjige bez izdavača! Naučite kako da iskoristite društvene medije, izgradite ciljnu publiku i ostvariti uspeh kao samostalni autor.
Kada ste samostalno objavili knjigu i nemate svog izdavača, marketing, prodaja i samostalna promocija knjige postaju ključni faktori za uspeh vašeg dela.
Svi koji vole da pišu složiće se da je samo pisanje knjige tako izazovno i zahteva mnogo posvećenosti. Međutim šta je ono što vas čeka nakon tačke na kraju vašeg rukopisa?
O tome naravno niste razmišljali tokom pisanja, ali kada je ta tačka već tu, onda da vidimo šta dalje. Važno je da ne zapostavite i marketinške aktivnosti koje će pomoći da se vaša knjiga istakne među konkurencijom.
Najvažnije od svega: napišite zanimljiv opis knjige
Kada promovišete svoju knjigu, potrudite se da napišete privlačan opis koji će zainteresovati potencijalne čitaoce(ovde ne mislim da izmišljate da bi bilo privlačno, već kako jeste na zanimljiv način). Opišite glavne teme knjige, intrigirajte čitaoce misterijom ili obećanjem rešenja određenih problema.
Vaš opis treba da bude upečatljiv i da izdvoji vašu knjigu iz mase.
Ukoliko vam je potrebna podrška u procesu pisanja knjige, pogledajte moj program OVDE
Ali pre toga, ukoliko imate blokade prilikom pisanja oslobodite svoju kreativnost i prevaziđite prepreke koje vas koče pri pisanju!!
Preuzmite besplatan eBook ‘Uverenja koja vas koče da pišete’ i otkrijte svoj potencijal.
Upiši svoje podatke i knjiga stiže na vaš email, ali obavezno proverite i SPAM!
U nastavku su neki saveti o tome kako efikasno promovisati i prodati knjigu bez izdavača.
Promocija knjige putem bloga
Kreirajte svoj blog na kom ćete moći da pišete više o svojoj knjizi, da predstavite svoj rad, ali i da se povežete sa čitaocima. Jednostavno izgradite svoju publiku. Važno je da redovno objavljujte kvalitetan sadržaj kako biste privukli čitaoce i izgradili poverenje.
Dakle, ovo je jedan sjajan kanal prodaje koji vas može povezati sa publikom.
Društvene mreže
Budite aktivan/a na društvenim mrežama. One su izuzetno moćan alat za predstavljanje vašeg rada, ali i način da to bude vaša lična promocija knjige.
Identifikujte platforme koje su popularne među vašom ciljnom publikom i redovno delite sadržaj koji je u vezi sa vašom knjigom. Da li će to biti FB, možda i IG, ili Tik Tok, ili sva tri, na vama je da odlučite.
Važno je da imate interakciju sa svojim čitaocima, da odgovarate na komentare i pokažete interesovanje za mišljenje svoje publike.
Kreirajte video sadržaj
Video sadržaj je sve popularniji na internetu i može biti odličan način da privučete pažnju na svoju knjigu. Snimite autorski video blog (vlog) gde možete razgovarati o procesu pisanja, deliti sa publikom odlomke iz knjige ili razgovarati o temama koje su relevantne za vaše čitaoce.
Uvek pitajte svoju publiku šta ih zanima. Budite na njihovoj strani.
Obratite se medijima
Kontaktirajte lokalne novine, radio stanice ili televizije kako biste ih informisali o svojoj knjizi i ponudili intervju. Neka to budu lokalni mediji, jer oni su često su zainteresovani za priče o lokalnim autorima i mogu vam pružiti čak i besplatnu medijsku pokrivenost.
Tražite recenzije i preporuke
Tražite recenzije i preporuke od čitalaca koji su pročitali vašu knjigu. Te recenzije mogu koristiti kao promocija knjige na vašem blogu, društvenim mrežama ili na platformama za prodaju knjiga.
Recenzije su važan faktor koji utiče na odluku potencijalnih čitalaca da kupe knjigu.
Organizujte pravu promociju knjige
Promocija knjige može da se organizuje u kulturnim centrima, to mogu biti i bilioteke i druge ustanove kulturnog karaktera. Tu ćete okupiti veći broj ljudi i sa čitanjem odlomaka možete im približiti o čemu se u knjizi radi. Ovo je idealan način i da uživo popričate sa svojom publikom.
Organizujte druge događaje
Drugi događaji ne moraju nužno biti prava promocija knjige, već više neka vrsta druženja. To može biti čitanje odlomaka iz knjige, panel diskusija o temama iz knjige ili radionica. Prikupite kontakte zainteresovanih čitalaca kako biste ih obaveštavali o budućim događajima i novostima.
Nikada ne prestajte sa promocijom
Bez obzira na to koliko dugo je prošlo od objavljivanja knjige, nastavite sa promocijom. Izgradnja publike i prodaja knjige su dugoročni procesi, i kontinuirana promocija je ključna za održavanje interesovanja za vaše delo. Želim da VAM kažem da ne odustajete lako, to je moja poruka. Iako će možda u nekom trenutku da vam se učini da je malo ljudi zainteresovano za čitanje, nije tako.
Uz ove savete, vaša knjiga ima veće šanse za uspeh na tržištu, čak i bez tradicionalnog izdavača.
Budite dosledni u svojim marketinškim aktivnostima, izgradite odnos sa čitaocima i verujte u svoje delo. Srećno sa promocijom i prodajom vaše knjige!
Ako ipak još uvek nemate napisanu knjigu, pogledajte moj text kako napisati knjigu
Ako su vam potrebni dodatni saveti možete mi pisati na blogana.rs@gmail.com